torsdag 7. juni 2012

Prosjekter

Det er mange prosjekter på gang for tiden. Det som gjør mest av seg med lyd og aktivitet i dag er steinlegging på området fra garasjen/innkjørselen og til trappa. Det blir veldig pent men det er ikke bare for skjønnhetens skyld vi gjør dette. Vi har mer enn en gang ringt 113, og blitt fraktet med ambulanse. Da har det vært et lite problem at båren ikke kunne trilles i ”pukkstein”. Ja ha så da har vi gått fra stolen/senga ut av døra og bort til ambulansen med både hjerteinfarkt og pusteproblemer. Det har jo selvfølgelig gått fint, vi lever jo enda!! Det kan vel likevel være bra å være litt forberedt på dårligere tider og enklere tilgang til ambulanse. I neste uke blir selve innkjørselen asfaltert.

Ellers, ja fikk brev fra legen i dag. Hurra, SR gått ned fra over hundre til 67. Den har vel ikke vært så lav på flere måneder så kanskje vi er på rett vei. CRP var steget litt igjen, fra normal til 34, det var vel kanskje ikke så bra, men ikke så mye at det var noen grunn til bekymring. Blodprosent stabil selv uten jerntabletter. Jeg er fornøyd. Jeg ble ikke innlagt igjen. Det er litt av et prosjekt å komme til hektene igjen etter kreft og kreftbehandling.

I går var jeg i MR-røntgen med korsryggen. Jeg har tidligere vært i vanlig røntgen med hoftene. Alt dette for å sjekke ut smerter av andre årsaker enn Polymyalgia.
MR ble tatt i de nye lokalene til Curato i Lillestrøm. Alt nytt, og radio på ørene. MR bråker jo noe fryktelig, men med P4 på øret så gikk det veldig raskt og greit. Jeg rakk bare to melodier og to innslag mellom melodiene så var jeg ferdig!! Innimellom planla jeg blomsterkrukkene nedover den nye asfalten i innkjørselen vår. Det blir nok en tur til plantasjen igjen etter hvert.

Jeg har investert i flunkende nytt fotoapparat, Canon 600D, med en ekstra zoom, 18 – 200. Det er virkelig morsomt å ta bilder nå selv om mitt bittelille røderosa kamera også skal være med i lomme eller veske. Det nye proffe er ganske stort og tungt, men du verden for noen bilder det blir!!! Det er noen turer som er planlagt i sommer. Først skal vi til Skudeneshavn. Senere er det tur nordover, konfirmantjubileum og Utflytterstevne i nord. Innimellom blir det båt og båt, og litt hjemme også selvfølgelig.

Turene vil jeg skrive om i reisebloggen: http://eljosreise.blogg.no/ - følg med følg med, der også.

Jeg har lært meg noe nytt, legge ut linker til youtube med bilde. Til dette vakre stedet går den første turen vår i sommer.  Alle bildene er våre og tatt med enkle små  pocketcameraer.  Det er gubben som synger om sitt vakre barndomssted hvor han er født og oppvokst.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar