tirsdag 31. mai 2016

Mer fra de sykes verden.......

Når man endelig har kommet seg til sengs, etter et strevsomt besøk på badet, og man måtte bruke både rullestol, rullator og krykker for å kunne fullføre det besøket, når man da til slutt ligger i sengen, endelig og oppdager at man har glemt å lukke badedøren, glemt å trekke for gardinene og foten verker av alle disse anstrengelsene, det smertestillende har enda ikke begynt å virke.  Ja da, står man ikke opp igjen, nei langt ifra.  Vel kommer solen til å vekke meg omtrent midt på natta, men det får så være.

Det er vel bare å innrømme det, denne foten sendte meg ned i det svarte hullet med et brak.  Det er jo tusen ting man trenger en fot til, og jeg prøvde meg på lørdag, mente jeg var blitt så bra igjen, og dermed var det like ille igjen.  Nytt legebesøk, holde seg i ro, røntgen neste.  Ja vel, ikke lett det.

Det er vel så med den dråpen som gjør at det renner over, det er vel noe som heter det.  Ja det føles slik.  Jeg skulle ha ryddet i alt som skal kastes og gis bort.  Heldigvis har jeg ikke kjøpt en eneste blomst til hagen, da slipper jeg ihvertfall å sitte med benet på en stol og se at de dør alle sammen.......

Akkurat nå har jeg lyst til å avlyse alle turene jeg skal være med på.  Jeg må ha surstoff på flyet til Cannes iflg Kolsekspertene mine, og da blir det komplisert.  Ikke selve surstoffet og apparatet, men opplegget på flyplassen, det er komplisert.  Det finnes så utrolig mange "lukedamer" her i verden som ikke aner hva de driver på med.  Kanskje verden ser lysere ut når jeg blir gangfør igjen.......

Godt er det jo at jeg plutselig har fått en hybelboer her som kan bruke sine bein,   Min søster som flyttet inn i flunkende ny leilighet måtte flytte ut igjen da vannet begynte å renne nedover veggene.  Så nå er det renovering på gang, de fant både mugg og sopp i veggene!!  Det er vel omtrent en skandale egentlig, hun hadde bodd der i tre uker, og blokka er helt ny!  Det var noen rør som ikke var helt som de skulle, og som om ikke det er nok, nå diskuterer de visst hvem som skal betale hva og erstatte hva.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar