mandag 7. mars 2016

Vet i grunnen ikke hva jeg skal mene......

Biblioteket er kjekt å ha.......
Jeg er så trøtt for tiden, kanskje det er en fatigue-periode.  Den trøttheten som følger med og etter kreft, cellegift og strålebehandling.  Det er en trøtthet som ikke kan kontrolleres i det hele tatt.  Det er bare en ting å gjøre og det er å gå og legge seg.

I går så måtte jeg finne senga sånn ca kl 1830.  Våkna så vidt i ellevetiden, fant mine kveldsmedisiner og pyjamas og la meg igjen, sovnet uten problemer.  Forresten leste noen sider i boken også, men det ble ikke mange.

Nå kjenner jeg forsyne meg at trøttheten kommer sigende igjen, men jeg har ikke lyst til det........
Jeg har vært hos legen idag, sjekket CRP og senkning, og må litt opp i kortisondose atter en gang pga av smerter.  Ja ja, håper nå bare jeg slipper det hvetebolleansiktet og rosinøynene.  og så håper jeg jo så klart at det blir mindre smerter.  Det heter jo fra gammelt av at man får ikke mer enn man tåler. Vel vel da tåler jeg vel dette da. Kanskje det hjelper på humøret også, med mer kortison og mindre smerter.  Humøret er ikke helt på topp for tiden......men det kan skyldes snøværet og følelsen av å være innestengt og innelåst.

Vi har stor glede av vår turplanlegging, nordlandstur til våren.  Turen finner du HER, den er så klart lagt ut på reisebloggen, det er der den hører hjemme.  Det som har kommet til siden jeg skrev det innlegget er at vi skal overnatte i rorbu en natt på Træna. en øygruppe lengst vest, i havet.  Og så fant vi ut at det ble veldig langt og lenge å kjøre fra Selbusjøen og til Sørumsand så vi har lagt inn en overnatting på Tynset også.

Det er dyrt med ferie i Norge.  Det hadde blitt mye billigere med en tur til Syden. Hotellovernattinger kommer på ca 8700 for en person.  Det er 8 netter vi skal sove på hotell og lignende.  Alle steder er det med frokost og internett, rekkefølge- prioritet er ikke angitt he he.  Jeg må jo skrive reiseblogginnlegg underveis -  og etterhvert.

Som bildet viser, jeg har mange lånebøker på nattbordet for tiden.  Jan Mehlum er storfavoritt.  Jeg koser meg med tønsbergadvokaten Svend Foyn, hans store hund Hulda og hans datter Mari.  Han er som i de fjorten tidligere bøkene noe på kanten av loven selv om han er advokat.  Men heldigvis, Jan Mehlum han skåner oss for bloddryppende skildringer av ofrene som har blitt drept.  Jeg har problemer med Jo Nesbø, han er altfor detaljert, jeg har ingen planer om å bli kirurg og trenger ikke alle disse beskrivelsene han legger ut i sine bøker.  Men jo Snømannen skal jeg forsøke en gang til, måtte jo legge den bort, orket ikke mer......

Så egentlig kan jeg jo bare være innesnødd så lenge dette boklageret varer, og det er jo en stund.
og blir jeg lei av å lese så er det jo alltids noe strikketøy som ligger her og slenger, småtterier til premuturbabyene på Ahus og gensere til store barn.  Og blir jeg lei av det også så kan jeg rydde i skuffer og skap og kaste saker jeg ikke vil ha med meg inn i ny leilighet.  Nå har de begynt å bygge, så da er det et år til det er ferdig.......




og jeg vet i grunnen ikke hva jeg skal mene om flyktningesituasjonen i Europa.  Dvs jeg vet vel i grunnen det.......og har vel skrevet nok om den saken


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar