søndag 8. november 2015

Snart vinter og snø...

Bildet hentet fra Wikipedia
I går kunne jeg se store flokker med sidensvanser.  Sidensvansen ligner på en papegøye, og når den kommer hit så har den snøen like bak seg.  Det er vel kanskje noe fra gammelt av, men det stemmer faktisk ganske ofte.  Sidensvansen holder til mye lengre nord enn Sørumsand, den er bare på gjennomreise til sydligere og varmere strøk.  Klok skapning det.

Jeg lengter for tiden til Lanzarote, ja jeg gjør det, men jeg våger ikke tenke tanken ordentlig.  Kanskje en annen vinter.  Nå må jeg spare slik at jeg er sikker på å greie forpliktelsene med kjøp av leilighet. Salget av huset er den ukjente faktor i regnestykket mitt, og jeg sier til alle som spør at jeg skal ha 4,5 mill for huset!!  Her kan man jo ha minst 10000 i husleieinntekt pr mnd hvis hele kjelleren leies ut.  Og så er det jo så trivelig her, ikke sant?  Alle som kjenner Villa Næss vet jo det, så nå har jeg begynt salgsprosessen allerede.

Jeg er skarpt i ryddebransjen for tiden, og har lagt ut en del på finn.no.  Blant annet har jeg en hel koffert med kostymer og stæsj fra vår tid i Gjerdrum Bygdekor. En herlig tid  var det, med utrolig mange opplevelser.  Mange minner har dukket opp i denne kofferten.

Stor er min sorg, Svallaug Gjersvoll, vår venn,  dirigent i koret og inspirator døde på torsdag!!  Det var altfor tidlig, hun skulle vært blant oss i enda mange år.  Det er helt fryktelig at hun er borte.  Men kanskje sitter hun og Johannes på en sky og synger Sørlandsviser?  Det gir litt trøst å tenke slik.......det er så mange som har blitt borte de siste årene.


For fulle seil i Haugesund




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar