onsdag 12. november 2014

Utdanningsforbundet.....

Det er så mye rart man kan møte i en slik situasjon som jeg er i og har vært i.  Jeg har vel tidligere skrevet om min "samtale" med Skype og Facebook.  De startet samtalen med å kondolere.

Det var usedvanlig.  Jeg har vel hatt samtaler og eposter med veldig mange og det er svært få som kondolerer.  Kan faktisk ikke komme på flere enn de to jeg nevnte her, jo Blaker Sparebank har vel fremdeles høfligheten i behold.

Utdanningsforbundet er den største arbeidstakerorganisasjonen for fagfolk i skole og barnehage.   Min avdøde mann var medlem der, og vi hadde innbo- reise- og ulykkesforsikring gjennom dem.

Fra dem fikk jeg følgende "hyggelige" brev som startet slik:

Vi har mottatt melding om at xxxxxxxxx  personnummer xxxxxxxxx, er gått bort. Alle forsikringer vil dermed opphøre. 

Forsikringene vil opphøre fra 31.12.2014, det stod også i brevet.   Hyggelig brev, ikke sant?  Jeg har hørt om fagforeninger som yter litt støtte til begravelser, men her er det tydeligvis tvert motsatt, du skal ikke komme her og komme her..............trodde nesten at etterlatte kunne få videreføre slike forsikringsordninger.






4 kommentarer:

  1. Hei eljos,

    Du har vår dypeste medfølelse i forbindelse din manns bortgang og vi beklager dersom vårt brev har lagt sten til byrden!
    Vi er enige i at ordlyden i brevet kan forbedres og vil omformulere deler av teksten for fremtiden.
    Takk for at du tok deg tid til å dele din opplevelse med oss!

    Med vennlig hilsen
    Kari Tømmerås
    Seksjonsleder medlemstilbud
    Utdanningsforbundet

    SvarSlett
  2. Takk for det. Det er veldig bra om dere endrer på denne teksten. Den var i grunnen ganske kald og kynisk.......

    SvarSlett
  3. Håper du er vel hjemme fra Lanzarote, har holdt deg frisk og rask, og at alt gikk etter planen. Ønsker deg en god helg!
    Hilsen fra Lillemor

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja tusen takk, jeg er vel hjemme igjen og alt gikk bra. Det blir snart noen nye innlegg.

      Slett