torsdag 23. mai 2013

Bank i bordet, kryss i taket.......

På denne tiden i fjor hadde jeg vært innlagt på sykehus tre ganger.  I år har jeg holdt meg frisk!  Jeg har vært plaget av en virusinfeksjon, selvfølgelig luftveisinfeksjon, men ikke så plagsom at det har sendt meg på sykehus,  Nå ser det ut som om også den er borte vekk.  Jeg hoster omtrent ikke, takk og pris.  Jeg trodde lenge at dette skulle bli min normale tilstand, med hoste og slim...............

Det er to dager siden jeg var til kontroll hos min fastlege for å vurdere om kortisondosen kunne settes ned, og det kunne den!!!!   Hurra!!  Fra 20mg til 17,5mg, nå skal det gå saaaakte i svingene her.   Jeg har jo vært nede i 15mg før men måtte opp igjen.   Denne dosen skal jeg stå på i ca 4 uker.  Forrige gang tok han masse prøver for å utelukke at hevelsen i beina og kroppen kom av hjertesvikt, nyresvikt eller noe annet skummelt.  Det gjorde den ikke, alle prøver var fine, hevelsen skyldes rett og slett kortisonen, og de tablettene jeg fikk hjalp veldig godt,  Det var flott å hilse på anklene sine igjen!!!

Ja du verden, så hvis nå bare hevelsen i kroppen også går ned, sakte men sikkert så blir det veldig bra, og kanskje jeg får tilbake noen krefter.  Jeg er fullstendig kraftløs for tiden og må legge meg midt på dagen og sove.  Men nå ble det vel mye klaging her?   Jeg får vel ta med en ting til da, vekta begynte jo å nærme seg 70 kilo, dvs den har stoppet på 67, og det er altfor mye.  59 er sånn passe.  Jeg får vel satse på at den synker i takt med kortisonen.

Vi planlegger biltur etter St.Hans.  Vi skal til Ålesund-kroken av Norge, som vi kaller det, det er et område i Norge hvor vi aldri har vært før.  Overnattinger er bestilt, fra Hustadvika til Rosendal og Hardangerfjorden. Etter denne bilturen blir det nok båt i noen uker. Det blir fint det også og ferden går over Oslofjorden også i år, og kanskje ned til Tønsbergområdet.  Vi avslutter med treff i Holmestrand, søskenbarn, nieser og nevøer, som i fjor.  Reisebloggen skal nok få mye "mat" i sommer. 

Vi hadde en fin 17. mai-feiring med besøk av svenske barnebarn.  De har vel omtrent feiret 17. mai her hvert år i hele sitt liv, Det blir vel litt i lengste laget for vårt nye barnebarn i Japan!!  Men kanskje de tar en feiring der borte, det feires jo 17. mai over hele verden, ja vi nordmenn er nok litt gale tror jeg.

I helgen, hele helgen faktisk skal jeg og gubben på kurs i Photoshop!!  Det skal bli artig, tenke seg å sitte med bilder i timevis, og lære forhåpentligvis mye nytt også!  Håper jeg slipper å få slike trøtthetsanfall midt i undervisningen.  Det blir kanskje noen nye innlegg i fotobloggen min da etterhvert, skulle vel tro det.  Selv om mye av det som er photoshoparbeider er grusomt, i mine øyne.  Det virker som om noen går aldeles amok og endre på det meste.  Naturbilder med veldig unaturlige farger synes jeg er skrekkelige!!!   Og det verste er at mange skryter så innmari av disse bildene og synes de er så nydelige.  Jeg kan vel ikke akkurat legge inn en kommentar og si at jeg synes de er helt forferdelig?   Jo jeg kan jo det, så lenge jeg mener det.  Kanskje blir jeg også en av den "menigheten" nå da, etter å ha gått på kurs""   Vel - . vi får nå  se......

Jeg har en liten filmsnutt fra 17. mai her.  Russen har jo lov til å lage litt sprell, mener jeg, og det med å kaste ut russekort i barnetoget hadde jo en voldsom virkning, he he, hele toget stoppet jo opp! Til fortvilelse for de voksne kanskje, men til glede for ungene som kunne samle inn masse kort!!!


Du kan fremdeles følge bloggene mine på facebook, bare trykk Liker på FB-siden så kommer det oppdateringer når det skjer noe, du finner den HER

 

4 kommentarer:

  1. Får håpa at det går din veg no då, med helsa.

    SvarSlett
    Svar
    1. ja det jhåper jeg også, og jeg tror det gjør det. Jeg har jo planer om å komme meg til Stord også, og se på Eventyrvegen......

      Slett
  2. Nice blog have a lovely holiday with lots of photos.
    It took 4 years to find that my Polymyalgia Rheumatica was actually Lyme disease and on long term antibiotics I got my life back.
    Many people with complex auto immune diseases can be caused by Lyme Disease but we need better testing and better treatments.
    My friend in Norway was diagnosed with ALS 12 years ago but found it was actually Lyme Disease on long term antibiotics his condition was stabalised but even so after 12 years and all those antibiotics he recently tested positive by blood culture so the infection is still there after all this time and treatment.

    SvarSlett
  3. så koselig med biltur snart da, å oppdage nye steder. Det er hyggelig :-) Koselig å se at du kan gå ned på dosen med kortison, det ser jo ut for å gå den rette veien dette, selv om det sikkert føles litt sakte.. Hørtes også ut som en hyggelig 17. mai. Og i hela venter altså Photo-shop... ja det er mer enn jeg har turt å begi meg ut på :-D Ha en god natt og en fin fredag :-)

    SvarSlett