tirsdag 12. juli 2011

Ingen spredning til skjelettet

Ingen spredning av kreft til skjelettet!!! Ingen spredning, hurra. Resultatet av skjelletscanningen var kommet til min fastlege (som hadde vikar fordi han selv var på ferie)

Der var noe annet, jeg tolket det slik at det var noe spor etter alle mine ribbeinsbrudd. Stakkars ribbeina mine ja, de har hatt vondt en del ganger…..Men…vi burde vel få alt slikt skriftlig, nå sitter jeg her og lurer på hva hun egentlig sa om de ribbeina. Men det er vel typisk for kreftpasienter, våger ikke helt å tro at alt er bra, hun sa da ett eller annet som jeg ikke riktig forstod?

Det var den gode nyheten, den dårlige: Ny luftveisinfeksjon, med antibiotika-kur. Det er hoste, og slapphet, jeg blir nok her hjemme noen dager. Håper inderlig at hosten ikke blir så ille at det går utover mine ribbein igjen.

Gubben fikk fjernet det meste av stingene i dag. Noen måtte stå igjen til fredag, det er et langt sår, uten hudtransplantasjon. Jeg tror vi ringer etter fredagen, til fastlegen og spør om der er kommet noe resultat.

Jeg blir nå litt skeptisk til disse stadige infeksjonene mine, skulle tro at jeg bare tåler å være hjemme! Her hjemme er det jo et veldig bra innemiljø, med utskifting av lufta en del ganger i døgnet. Kanskje det i grunnen er altfor bra slik at jeg blir sjuk hver gang jeg beveger meg ut i verden?

Men det gir seg vel snart, får vi tro, håper vi, regner vi med……

1 kommentar:

  1. Så deilig å få den beskjeden da, selvom man kanskje ikke helt klarer å tro det... Dumt med disse infeksjonene, håper det blir bedre! Kan det ikke være allergi da? Sender en sommerklem ihvertfall :)

    SvarSlett