torsdag 25. november 2010

Ingen tegn til spredning!

Ingen tegn til spredning! Ingen tegn til spredning, sa legen i dag også!! Jeg må gjenta setningen for meg selv, flere ganger - ingen tegn til spredning!

Før en slik 3-månederskontroll så tror jeg at kreften har spredd seg overalt, jeg føler meg dårlig, jeg sover dårlig og i det hele tatt, det er ikke noe særlig. Det er visst ganske vanlig. Det er en betryggelse likevel, å bli innkalt hver tredje måned for å sjekke dette. Denne gangen hadde jeg også hatt CT-røntgen på forhånd, pga av blodverdier som ikke var helt prima.

Bildene viste ingen endring, bortsett fra en ting, det kunne se ut som om jeg hadde hatt et ribbensbrudd siden sist!!! Ja ha, det var vel en periode her i slutten av september hvor jeg måtte sitte i en stol og sove pga av smerter etter hosting. Jeg tenkte jo da at jeg hadde hosta på meg ribbensbrudd, noe jeg da antagelig hadde gjort. Da var det vel ikke merkelig om jeg hadde smerter?

Legen lurte på hva de hadde sagt om kontroller da jeg ble utskrevet? Jo, jeg skulle bli innkalt hver tredje måned de første to årene, så hvert halvår, og så hvert år til fem år var gått. Okay, du skal få komme tilbake om tre måneder, sa legen, men det er gått et år, så egentlig var det ikke nødvendig. Jeg har jo fremdeles noen blodverdier som ikke er helt bra, men blodprosenten er snart omtrent der den bør være, og jeg føler at jeg har fått mye mer energi enn jeg har hatt siden før operasjonen.

Så nå går det mot advent og jul. Advent og førjulstiden ble helt borte for meg i fjor. I år så er lysten større enn evnen, jeg har lyst til så mye, men klarer ikke alt selv om energien har økt. Men jeg tenker nok at det blir bra uansett, for der var jo ingen tegn til spredning, som legen sa!

2 kommentarer:

  1. Jeg er glaaaaaaaaaaaddddddddddd!Gratulrer!Jeg pleier å stikke innom bloggen din, bare for å høre/lese hvordan det går med deg. Av og til tør jeg ikke å stikke innom, er livredd å lese triste nyheter. Vet ikke, men får vondt inni meg hvis ting går ikke din vei. MEN denne gangen har det gått bra;)
    Mange gode klemmer fra en student som leser til ekamen nå for tiden:) Og en som har deg i tankene og ønsker deg kun det beste.

    SvarSlett